Debatt om sambandet mellan religionskritik och främlingsfientlighet

1 11 2010

Över helgen har jag deltagit i en debatt om sambandet mellan religionskritik och främlingsfientlighet bland svenska befolkningen på Brännpunkt på SvD.se (läs debatten här): SvD1, SvD2, SvD3). Jag tar mig även friheten att länka till den blogg där min kollega Andreas Johansson Heinö utvecklar samma ämne.

Min undersökning om religionskritiker är publicerad i Surveyinstitutets första volym ”Avstamp: Svenska folkets värden och syn på brännande samhällsfrågor”. Boken finns att beställa på Linnaeus University Press.

Åtgärder

Information

One response

1 11 2010
Anders B

JAg anser inte riktigt debatten vara avslutat då du egntligen inte svarat på min kritik.
Naturkigtvis tar jag gärna del av din studie men det verkar vara svårt att få tag på den boken. JAg har försökt kontakta linnéuniversitetet, men int edig personligen.
JAg utvecklar min kritik på Newsmill..
http://www.newsmill.se/artikel/2010/11/01/o-rlig-presentation-av-forskning-anv-nds-f-r-att-angripa-religionskritiker

DEt som stör mig är din anvädning av ordet ”religionskritiker” samt de tveksamma slutsatser du drar i SVD. Får jag boken och data materielet så kan jag uttala mig om det också..
Vänligen,

Anders Bergdahl

Hej Anders. Du kan gå till Surveyinstitutets hemsida — http://lnu.se/forskargrupper/surveyinstitutet — så får du där instruktioner om hur du ska gå till väga för att beställa boken m m. /MH

Kommentera

